Materialni zakon akcije-reakcije: štirje tipi karme

– Zakaj iz našega vidika mladi in dobri ljudje trpijo ali pa celo umrejo mladi?
– Kako to, da pozitivni in dobronamerni ljudje v sebi mnogokrat trpijo in niso srečni prav zares?
– Zakaj se nekdo že rodi slep, pohabljen ali kako drugače bolan?
– Zakaj nekateri ljudje uživajo materialno bogastvo brez najmanjših težav?
– Kako to, da so nekateri odnosi enostavno težki, polni izzivov?
– Zakaj smo povezani samo z določenimi ljudmi?

Na vsa ta vprašanja bom v tem blogu skušal odgovoriti s pomočjo razlage štirih tipov t.i. karme (večina besedila spodaj je iz mojega priročnika Integral PSY, Napredno delo z enotnim poljem).

Beseda »karma« je na zahodu zelo pogosto uporabljen izraz za usodo. Predvsem v novodobnih vodah in literaturi je ta sanskrtska beseda prevajana kot nekaj negativnega, omejujočega. Beseda, ki v izvirniku pomeni zgolj »akcija« (iz sanskrtskega korena besede ‘KR’), je tako pogosto najprikladnejši izgovor za naše lastne napake in težave v življenju.

Vendar Karma ni nekaj tretjega, neosebnega in popolnoma neodvisno od naše izbire in volje. Prelaganje odgovornosti za življenje na Karmo je zame isto, kot da bi zavestno oblekel jekleni jopič in šel plavati. Osebna naravnanost je tisto, kar kreira Karmo, ne pa Karma sama.

Namreč, neko dejanje ima posledico samo, če se identificiramo s tem, da smo mi tisti, ki izvajamo dejanja. V Resnici se vse samo dogaja, nihče nima absolutne kontrole nad čemur koli. Posledice naših dejanj so posledice šele, ko mi tako izberemo. In tudi moč in trajanje teh posledic so naša izbira.

Resnici na ljubo, beseda »karma« dejansko ima globok pomen in opisuje enega od pomembnejših zakonov narave: akcija-reakcija. In to je tudi vse, kar je: le materialni in subtilno materialni zakon akcije-reakcije. Ta materialni in mehanski zakon je že stoletja nazaj na znanstveni način opredelil fizik Isaac Newton.

Glede na to, da beseda »karma« izvira v filozofiji in praksi yoge iz Vzhoda, si bomo natančno ogledali kaj pravzaprav beseda »karma« pomeni iz materialnega vidika.

Karma oz. posledice naših dejan so seveda tako negativna kot pozitivna. Oboje je lahko omejujoče za čisto zavest.

V svetih spisih (Vedanta Sutra, recimo, ki velja za dragulj Vedske književnosti in zajema razlage oz. komentarje na vsa poglavitna dela te književnosti) je »karma« opisana razdeljena na štiri tipe:

  • Sanchita karma
  • Prarabdha karma
  • Kriyamanna karma
  • Aagami karma.


Sanchita Karma
(Vsa skupna akumulirana dejanja in ustrezne posledice tega in prejšnjih obstojev. Prispodoba: vse puščice v toku.)

Sanchita Karma je obsežno skladišče nabranih dejavnosti, ki smo jih izvršili v tem in v vseh prejšnjih obstojih in še niso obrodila reakcij. Z drugimi besedami, to je skupna količina dejanj, ki se jih ne zavedamo in katere smo izvršili v preteklosti v neštetih prejšnjih obstojih. To so vsa pozitivna in negativna dejanja, katerih posledice moramo še izkusiti, tako ali drugače. To so tudi spone, s katerimi smo se privezali k materialnemu obstoju nenehnega cikličnega rojevanja in umiranja oz reinkarnacije.

Vsak trenutek v življenju, vsak dan in vsako noč s svojo miselnostjo, besedami in dejanji dodajamo ali jemljemo stran količino reakcij na naša dejanja, ki nas še čakajo. Če in ko je Sanchita karma določenega posameznika balansirana in izživeta je za tega posameznika materialno bivanje zaključeno.

Ta tip karme je v samem bistvu psihološki nezavedni vpliv mentalnih predstavi in tendenc, katerih se sploh ne zavedamo in katere lahko povzročijo psihične ali fizične težave. Predstavljajo tudi določene ovire in spontani oz. nezavedni način vedenja in delovanja v življenju.

Sčasoma Sanchita karma preide v t.i. Prarabdha karma in obrodi sadove (naših prejšnjih misli, besed in dejanj). V nasprotju z novodobno površno miselnostjo, je Sanchita karma v bistvu izredno kompleksna in je zaradi zapletenosti naše lastne psihe nemogoče napovedati, katero dejanje bo obrodilo neko posledico in kdaj. Torej pravilo »kar seješ tudi žanješ« je le obupno posplošen opis delovanja zakona akcije – reakcije.

 

Prarabdha Karma
(Prejšnja dejanja so obrodila sadove, reakcije so se že pričele. Prispodoba: puščice že letijo po zraku.)

Ta del Sanchita karme je tisti del naših prejšnjih dejanj, besed in misli, ki so dovolj zrele, da obrodijo sadove. Ta tip karme oz. reakcij na naša prejšnja dejanja, besede in misli je tisto, kar nas trenutno drži pri življenju, danes, tukaj.

To so reakcije, ki se manifestirajo sedaj. Karkoli smo že počeli, govorili ali mislili v preteklosti, to se sedaj manifestira v naših življenjih v obliki Prarabdha karme. Z življenjem oz. doživljanjem se točno ta tip karme balansira in izničuje.

Značilno za ta tip karme je, da ga je skoraj nemogoče fizično izbrisati. Fizični rezultati so že v življenju in nad njimi skorajda nimamo vpliva. Primer: oseba ogoljufa zavarovalnico in policija ga pri tem odkrije. Ta oseba se bo zelo težko izognila kazni (do tri leta zapora, recimo). To velja, če na karmo gledamo izključno iz materialno fizičnega vidika, seveda. Vselej, prav vedno pa imamo seveda na izbiro to, da spremenimo vsaj svoj odnos do tega, kar se dogaja s telesom in v fizični realnosti.

Torej, Prarabdha Karma je odgovor na večina vprašanj iz uvoda. Puščice, katere smo izstrelili v preteklosti (lahko tudi v prejšnjih obstojih) še vedno letijo po zraku. V sedanjosti lahko še tako močno vlagamo trud, energijo in vse ostalo v čisto pozitivna dejanja, pa vseeno morda to ne bo zadostovalo za srečno življenje tukaj in sedaj ČE je Prarabdha Karma negativna.

Jyotish, Vedska Astrologija ali katera koli druga avtentična astrološka metoda lahko, v svoji najboljši luči, razkrije le Prarabdha karmo. Tako je rojstni horoskop samo energijski odsev Prarabdha karme, ki upošteva le trenutno materialno stanje v večnem obstoju določenega posameznika.

Osvobojenost od tega tipa karme je proporcionalna ozaveščenosti in sposobnosti deidentifikacije s koncepti v umu.

 

Kriyamana Karma
(Trenutna dejanja, besede in misli, ki obrodijo sadove takoj oz. v kratkem času. Prispodoba: puščice v roki, pripravljene za izstrel do cilja 1m daleč.)

Kriyamana Karma je t.i. instant, dnevna karma, katero kreiramo vsak dan zaradi svoje relativne svobode. To so misli, besede in dejanja, ki so trenutno pred nami in glede katerih se sproti odločamo kaj bomo storili. Ta tip karme oz. dejanj močno vpliva na skupek prihodnjih posledic naših dejanj (Aagami karma, glej spodaj).
Posledice Kriyamana karme se lahko zgodijo in doživijo takoj, lahko pa tudi v daljni prihodnosti, morda celo v naslednjem obstoju. Zato je Kriyamana karma razdeljena na dve podkategoriji:

  • Arabdha karma (dobeseden prevod ‘začeta’, ‘trenutno v gibanju’)
  • Anarabdha karma (‘latentno’, ‘se še ni pričelo’)

Prashanna karta in Aaruda metode Vedske astrologije, branja Tarot kart, metanje Run, I-Ching branja prihodnosti lahko reflektirajo tako Prarabdha kot tudi Kriyamana karmo.

 

Aagami Karma
(Prihodnja Karma, rezultati naših misli, besed in dejanj, ki še pridejo do izraza. (Prispodoba: puščice v roki, pripravljene za izstrel do cilja 30m daleč.)

Aagami karma je materialna karmična karta vsega, kar nas čaka glede na naše misli, besede in dejanja v trenutnem obstoju, tukaj in sedaj. Drugače povedano, ta tip karme ustvarjamo sproti in se dodaja skupnemu znesku našega materialnega obstoja (Sanchita karma), če lahko temu tako rečemo. Zajema torej vse, kar nas še čaka, da doživimo oz izživimo.

Seveda lahko izbiramo, kako in kaj si bomo kot posledice s svojimi dejanji, besedami in mislimi priklicali v naša življenja, vendar so tudi te naše odločitve pogojene s starimi tendencami Prarabdha in Sanchita karme.

Ozaveščenost, poglobljena realnost, zavedanje Absolutne narave naše zavesti in nenavezanost lahko zelo pomaga pri kreiranju takega materialnega obstoja, kot si ga sami želimo.

Nekateri aspekti naših življenj, ki so pod vplivom Aagami karme:

  1. Kopičenje obilja, uspeha.
  2. Izobraževanje, učenje.
  3. Osebno, poslovno in družinsko življenje.
  4. Zakonski stan, način življenja.
  5. Vzgoja otrok itd…

 

Osvobojenost od karme
Povsem jasno je (če si to morda dovolimo spoznati), da je karma le mehanski oz. fizično-subtilno-materialni proces, ki si ga sami ustvarjamo zaradi svoje nevednosti in navezanosti.

Kako je sicer možno, da se ista situacija oz. povsem isto dejanje razvije za dva ločena posameznika v nekaj povsem različnega?

Kljub vsemu pa dejansko ima karma (reakcije na naše misli, besede in dejanja) vpliv na nas enostavno zato, ker smo sami materialno usmerjeni. Manj kot smo identificirani s tremi telesi, manjši vpliv ima na nas dogajanje v umu, v čustvenem in fizičnem telesu ter s tem v okolju. In vedno imamo na izbiro na kaj se bomo v svojemu obstoju fokusirali: na krivdo, žalost, tesnobo ali na bolj konstruktivne vsebine zavesti.

Več zavedanja Absoluten zavesti, naše prave narave pomeni manj pogojenosti s strani karme.

 

(večina besedila zgoraj je iz priročnika “Integral PSY, Napredno delo z enotnim poljem”, avtor Edmond C.).

🙂

Izrazite se: